aug 05 2017

Nieuwe avonturen aan de voet van de vulkaan

Published by under Geen categorie

Donderdag 3 augustus
We staan op tijd op en luisteren voor de laatste keer naar de brulapen in Cahuita. Vandaag rijden we richting het Noordwesten, naar het plaatsje La Fortuna aan de voet van de vulkaan Arenal. Pedro heeft ons gewaarschuwd dat het een lange rit gaat worden. Niet zozeer omdat de weg zo slecht is maar omdat het een eenbaansweg is waar al het verkeer gebruik van maakt. De gemiddelde snelheid is zo’n 50 km per uur en dan doe je wel even over een ritje van 275 km. Toch gaat de reis behoorlijk voorspoedig en komen we tegen 14.00 uur aan bij ons hostel. De kids zien er in eerste instantie erg tegenop om in een ‘goedkoop’ hostel te slapen totdat ze erachter komen dat deze plek coole hangout plekken heeft met fijne hangmatten en maar liefst twee (kleine) zwembaden. We krijgen meteen een bandje om zodat we gebruik kunnen maken van alle faciliteiten. Ook betalen we de borg voor het gebruik van vier handdoeken. De kamer is prima maar we moeten wel even wennen om nu met z’n viertjes in een kamer te slapen, ’t is wel heel erg knus. Terwijl de kids op de kamer een film kijken en bijkomen van de reis, verkennen Edwin en ik het kleine, toeristische dorpje. Souvenirwinkels worden afgewisseld met restaurants een touroperators waar je de meest spectaculaire tripjes kunt boeken (als je over grote hoeveelheden dollars beschikt). We kopen wat lekkere dingen en gaan terug naar Sofie & Daan die inmiddels klaar zijn om de pool in te duiken. De rest van de middag brengen we door aan het zwembad en maken we plannen voor de volgende dag. Aan het eind van de dag gaan we met z’n allen door de souvenirwinkeltjes en eten we heerlijk bij de Lava Lounge, Pura Vida!

Vrijdag 4 augustus
We worden vroeg wakker van het zonnetje dat schijnt door de lichte gordijnen op onze kamer. Rise and shine…. We zoeken een tentje voor het ontbijt en genieten van een overheerlijke cappuccino. De koffie is echt heel erg lekker in Costa Rica! Onze eerste bestemming van vandaag is de waterval van Arenal. Via 500 treden kom je aan de voet van een waterval die wel 60 meter hoog is. Omdat het regentijd is, is er voldoende water. Toch vinden deze plek niet echt lekker om te zwemmen. We genieten van de mooie omgeving en koelen onze voeten in het koude water. Aan de andere kant van het pad is het water meer geschikt om te zwemmen maar veel zin hebben we daar niet in. Daan glijdt uit en valt met zijn billen in het water. Dan toch maar de zwembroek aan en even zwemmen dan. 500 treden naar boven lopen in een warm klimaat is wel wat pittiger dan naar beneden lopen. Gelukkig zijn we fit genoeg en wacht er een welverdiend koel drankje aan het einde van de trap. Daarna rijden we door naar Arenal National Park waar we een prachtige hike doen over lava brokken met een mooi uitzicht op de vulkaan. Helaas zien we de top net niet vanwege de bewolking maar dat neemt niet weg dat het een hele mooie wandeling is die eindigt in een tropisch bos met prachtige bomen en planten. We houden het tijdens de wandeling net niet droog en gebruiken onze poncho’s voor de eerste keer. Het buitje is gelukkig kort en niet veel later kan de poncho weer uit. Na al deze inspanning hebben we wel een lekkere lunch verdiend maar in dit gedeelte liggen voornamelijk resorts met eten in buffet stijl en daar worden we vaak niet zo vrolijk van. Toch vinden we een prima restaurant aan de kant van de weg. Als alle maagjes zijn gevuld, gaan we naar de (gratis) hotsprings in Tabacon. We klauteren langs een glibberig pad naar beneden en stappen dan het heerlijke warme water van de rivier in. Hoe fijn is het om je spieren te ontspannen in het warme water terwijl er opnieuw een regenbui op je hoofd neerklettert? Het maakt ons niets uit, wij genieten van de ervaring in een mooie tropische omgeving. Daarna gaan we helemaal ontspannen terug naar ons hostel, de kids hebben nog steeds niet genoeg van het water en duiken nog even het zwembad in. Morgen rijden we door naar Rincon de la Vieja, een rit van zo’n 50 km. Hopelijk weer een goed weg. We hebben er zin in!

Reageren uitgeschakeld

Comments are closed at this time.